fremtiden for jyske motorveje

Regeringen og DF investerer over 110 mia. i infrastruktur – DI er fortaler for marselistunnellen påbegyndes nu

Yderhavn – et behov for Aarhus Havn

Læs den nyeste rapport fra Aarhus Havn om Yderhavnen, og hvorfor den er vigtig for Aarhus Havn.

Læs hele rapporten her. Yderhavnen – Bebovsnotat_2019-01-02_TRYK

Ny sekretariatsleder til Aarhus Transport Group

Bente Steffensen ny sekretariatsleder i Aarhus Transport Group

Efter 17 år i spidsen for Erhverv Aarhus og et yderst dedikeret arbejde for hele det brede erhvervsliv, markerede Bente Steffensen for nyligt sin afgang som direktør i Erhverv Aarhus til en afskedsreception før den årlige generalforsamling. Et punktum er sat og et nyt kapitel kan begynde.

Læs hele omtalen her i Transporttidende fra torsdag d. 20/12/2018.

Havnens arealer skal anvendes til havneformål

Der er behov for hurtighed og tryghed for havnevirksomhederne.

Bestyrelsen i Aarhus Transport Group (ATG) har med stor bekymring læst en artikel i JP Aarhus den 4. september, hvoraf det fremgår, at det skal undersøges, om der kan etableres renseanlæg på eksisterende havnearealer på Aarhus Havn.

Læs hele ATG’s debatindlæg i JP Aarhus d. 12/9/2018 her.

aarhus raadhus

Placering af renseanlæg ved havnen deler byrådet

d. 3/9/2018 i JP Aarhus

Af Maria Dalhoff

Skal det nye Marselisborg Renseanlæg etableres på land eller i et såkaldt søterritorie? Byrådets partier er splittede.

Hvis det rekreative område ved Tangkrogen ikke skal blive ødelagt af sand og tang, så skal det nye Marselisborg Renseanlæg placeres på Aarhus Havns nuværende sydmole.

Det konkluderer foreningen Beskyt Aarhusbugten, som sidste år samlede over 10.000 underskifter mod den oprindelige Helhedsplan for Tangkrogen, der ud over et nyt renseanlæg bl.a. også omhandler udvidelse af Marselisborg Lystbådehavn.

Læs hele artiklen her: JP Aarhus 4. september om renseanlæg på havnen

ATG vil se på BRT som supplement til dele af letbanen

Af Henrik Havbæk Madsen

d. 12. nov. 2016

De gør det i Malmø og i nordfranske Metz. De gør det også i Bogotá og en masse andre sydamerikanske storbyer: Lader den kollektive transports krumtap være ledbusser, der kører i egne baner – separeret fra den øvrige trafik. Bus Rapid Transit – BRT – hedder systemet.
De storbyer bør Aarhus tage ved lære af. Det mener Aarhus Transport Group, der har til formål at styrke infrastrukturen i Aarhus og Østjylland.Brabrand,« siger Jess Abildskou.